fredag 28 augusti 2009

Mycket buss

Så var det fredag igen. Det blev inte mycket cyklande denna veckan, bara två dagar. Det är det sämsta på mycket länge det får bli bättring nästa vecka.

De två dagar jag cyklade flöt allt på utan incidenter men de var för den skull inte händelselösa. På väg ut från Knästorp idag blir jag omkörd av en motorcykel, en tung motorcykel. Lite längre fram saktar den ned och svänger in på cykelbanan mot Lund! Sedan kör den lugnt, på cykelbanan, upp till Höjebromölla och svänger av där.

Jag har sett den här motorcykeln göra samma sak två gånger tidigare, den orkar väl inte stå i kön på 108:an, alla gånger detta har hänt så har det nämligen varit kö.

Visst är det ett ganska fräckt tilltag men vad jag kan se så kör den sakta och försiktigt på cykelbanan så jag är mest häpen över att den verkar ha det som en helt naturlig genväg när 108:an är igenkorkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar