tisdag 28 april 2009

Dålig kedja

Jag vet att kedjan har varit dålig ett tag men jag har för vana att vänta med alla byten tills det absolut inte funkar längre. Det har hänt några gånger att kedjan har hoppat av från framdreven på låga växlar men det har bara varit att växla upp där fram så har kedjan rullat på igen. Inte idag. Idag hoppade kedjan av även från de små växeltrissorna där bak och kilade sig fast. Det är då man önskar att man inte hade så väloljad kedja...

Nåväl, jag kom vidare och lovade mig själv att byta kedja ikväll.

Det var stopp på 108:an idag igen men E22:an såg ut att ha bra flyt. Varje gång jag ser bilköerna är jag lika glad att jag cyklar även om det var både motvind och uppförsbacke idag. Uppförsbacke är det ju såklart alltid på det hållet.

Jag undrar hur länge jag skall kunna cykla längs Ruben Rausings Gata. De gräver överallt runt omkring för den nya avfarten och det är målat en massa färgglada streck på cykelbanan. Jag måste nog leta upp en alternativ väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar