torsdag 30 april 2009

Cykeln lagad

Så var cykeln lagad och jag har fått en härlig cykeltur till jobbet i strålande solsken, varmt och skönt. Till och med lite medvind. Lite justering kvar innan det funkar klockrent men det brukar det vara när jag har bytt en massa saker.

En ny cykeldator har jag också skaffat, någon måste ju hålla konsumtionen igång :-) Den gamla slutade fungera för ganska länge sedan och jag tycker att jag har saknat den på sistone. Den nya datorn visar 13.99km till jobbet, 26.4 km/h medelhastighet (till jobbet, uppförsbacke), 31 min och 39 sek men då fick jag vänta en minut eller två på tåget in till TetraPak. Det är inte ofta det händer.

Det är fantastiskt vad träningen på morgonen gör för välbefinnandet. När jag tar mig till jobbet på annat sätt än per cykel så är jag seg och mosig hela förmiddagen men när jag cyklar så är jag pigg och alert från första stund på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar