onsdag 13 maj 2009

Skakigt

Jag fyllde på luft i mina hjul igår. Åtta kilo. Då märker man tydligt hur ojämna cykelbanorna är. Särskilt är det cykelbanan runt TetraPak som är ganska plågsam att cykla på, lappad och lagad, rotsprängningar och underminerat. Man får noga välja sin väg. Att cykla på stadens gatsten är helt uteslutet, jag blir bara förbannad.

Jag har funderat på hur gatukontoret tänker när de skall fylla igen de hål som de ofta gräver upp i cykelbanorna. "Äh, det är bara cyklar som kör här, det är inte så viktigt" skulle jag tro att de resonerar. "På med lite asfalt och stampa till det med klacken så kan vi gå hem tidigare". Jag tror inte att de någonsin cyklar över deras egna lagningar, inte med åtta kilo i däcken.

Annars hände det ingenting speciellt på väg till jobbet idag. Jag mötte ingen som körde på fel sida, ingen som vinglade oförutsägbart mellan höger och vänster sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar