torsdag 14 maj 2009

Action

Idag var det mer folk på cykelbanorna än igår. Det började redan några hundra meter hemifrån. Några hundägare stod mitt i cykelbanan och språkade medan deras tre hundar vimsade runt. Jag blev tvungen att ringa och bromsa innan de hade fått ordning på hundarna och själva flyttat sig så att jag kunde komma förbi.

Senare i Lund kommer en unge utcyklande från en villagata. Han har uppenbarligen ingen koll för han verkar inte upptäcka mig förän jag bromsar för att inte köra på honom. Tänk om jag hade varit en bil.

Sedan var det lite trångt vid busshållplatsen vid Ideon. En buss höll precis på att släppa av passagerare och de strömmar ut över cykelbanan utan att se sig för alls, de är helt upptagna av sina mobiltelefoner verkar det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar